Agenda
17/05 Start Starterskit voor alfa (NT2)-lesgevers. Gent
De Starterskit is bedoeld voor startende alfa (Nt2)-lesgevers in het volwassenenonderwijs. De opleiding vindt plaats op donderdag 17 mei en donderdag 31 mei 2018 (telkens van 9.30 tot 16 uur).
Voor meer informatie en inschrijven klik hier.
16/05 Workshop Alfabetisering en activerende didactiek. Uitgeverij Keurrijker. Amersfoort
KleurRijker organiseert weer nieuwe Nt2-workshops op 16 en 30 mei. De eerste geeft aandacht aan activerende didactiek, de tweede aan differentiëren met behulp van het sandwichmodel. Wij geven deze workshops op locaties door heel Nederland.
08/05 Studiedag Forum Taalbeleid en Taalondersteuning. Brussel
Op dinsdag 8 mei 2018 vindt de tiende (!) editie van het Forum Taalbeleid en Taalondersteuning in Brussel plaats. De titel is: Taalbeleid - tien jaar vooruit?
25/04 Lezen verbindt mensen. Studiedag Wablieft
Op 25 april 2018 landt een mooie samenwerking van Het Lezerscollectief met Wablieft in een prachtig boek, uitgegeven bij Vrijdag, de uitgeverij van beide organisaties.
Rond dit moment plannen we een boeiende studiedag, met Jane Davis (The Reader magazine) als keynote.
20/04 Studiemiddag BVNT2: Wat voegen apps toe aan het NT2-onderwijs? Utrecht
Op 20 april organiseert de BVNT2 Werkgroep ICT&BL i.s.m. het bestuur, een studiemiddag in Utrecht, Zalencentrum Vredenburg, vanaf 12.30 uur.
Grootmoeder
Mieke de Haan is huisdichter van Les. In deze column publiceert zij maandelijks een nieuw gedicht dat ze schrijft naar aanleiding van ervaringen van haar cursisten. Bij elk gedicht geeft ze ook een lestip.
Lees verderBloemen voor Syrische moederdag
Johanne Bree is NT2-docent en geeft op dit moment les aan een inburgeringsgroep die de Z-route volgt. Ze laat ons meegenieten van het wel en wee in haar klas. Deze keer brengt een mooie bos bloemen het gesprek op Moederdag.
Lees verderWil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEER