De taal leer je met oefenen in de praktijk

Een inburgeringscursus moet snel gecombineerd worden met werk. Je oefent dan in de praktijk; er is dan veel meer interactie, aldus Rasha Zrek. Rasha (35 jaar oud) komt uit Syrië en neemt deel aan het Young Professional Programma voor Statushouders (YPPS), een driejarig traject van de Gemeente Amsterdam waarbij nieuwkomers de taal leren, werkervaring opdoen en als trainee werken bij de gemeente.

Deel 6: Rasha Zrek

Lees verder

Duidelijke regels én een mooie sfeer

In de reeks Cursisten aan het woord vertellen oud-ISK-leerlingen over hun schoolloopbaan. Hoe hebben zij deze spannende periode ervaren? Welke herinneringen hebben zij hieraan overgehouden? Lesredacteur Kees Galema blikt met hen terug op hun schoolloopbaan tot nu. 

Deel 5: Mona Hamzeh

Lees verder

Een goede school moet keuzebegeleiding geven

In de reeks Cursisten aan het woord vertellen oud-ISK-leerlingen over hun schoolloopbaan. Hoe hebben zij deze spannende periode ervaren? Welke herinneringen hebben zij hieraan overgehouden? Lesredacteur Kees Galema blikt met hen terug op hun schoolloopbaan tot nu. 

Deel 4: Priscilla Oduro Boateng

Lees verder

Een goede school is een school die de leerlingen omarmt

In de reeks Cursisten aan het woord vertellen oud-ISK-leerlingen over hun schoolloopbaan. Hoe hebben zij deze spannende periode ervaren? Welke herinneringen hebben zij hieraan overgehouden? Lesredacteur Kees Galema blikt met hen terug op hun schoolloopbaan tot nu. 

Deel 3: Safia Elwakil

Lees verder

De school, dat ben je zelf

In de reeks Cursisten aan het woord vertellen oud-ISK-leerlingen over hun schoolloopbaan. Hoe hebben zij deze spannende periode ervaren? Welke herinneringen hebben zij hieraan overgehouden? Lesredacteur Kees Galema blikt met hen terug op hun schoolloopbaan tot nu. 

Deel 2: Edna Gyebi

Lees verder

Eerder contact krijgen met autochtone Nederlandse leerlingen

In de reeks Cursisten aan het woord vertellen oud-ISK-leerlingen over hun schoolloopbaan. Hoe hebben zij deze spannende periode ervaren? Welke herinneringen hebben zij hieraan overgehouden? Lesredacteur Kees Galema blikt met hen terug op hun schoolloopbaan tot nu. 

Deel 1: Sara Venancio

Lees verder

Bekijk het laatste nummer: LES nr. 214

Column

Ken jij het werkwoord abaditten?

Soms heb je van die lachwekkende misverstanden in de les. Zo begon ik de les van vanochtend een nieuw onderdeel met de vraag: 'Wie kent Abadit?' Welnu, tijdens de les hebben wij tien minuten lang intens geabadit, alvorens ik in de gaten kreeg dat al dat abaditten uiteindelijk niet nodig was geweest. De lachwekkende serie misverstanden verliep als volgt.

Lees verder
Op de hoogte blijven? Meld u hier aan voor de nieuwsbrief van Les.