Zelf schrijven in Les?

Wie wil schrijven over de eigen lespraktijk? Graag wil Les meer artikelen publiceren vanuit en over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les (papier of On Line) willen schrijven. Denk aan onderwerpen zoals: 

 

- een bijzondere leservaring, 

- een bijzonder project op school (bijvoorbeeld: hoe heb je met je cursisten gewerkt aan teksten voor de Schrijfprijs NT2), 

- hoe werk je aan je eigen deskundigheid (bijvoorbeeld opbrengst intervisiegesprek, verslag van een bezochte studiedag), 

- ervaringen met een nieuw leermiddel.

Artikelen voor les bevatten tussen de 800 a 2300 woorden.

 

Lijkt het je wat?

Neem contact op met de redactie: redactie@tijdschriftles.nl. Heb je weinig ervaring met schrijven en/of weinig tijd? De redactie kan je ondersteunen.

 

Laatste nummer

Taal en werk

Zelf publiceren?

In zinnen. Volle zinnen. Poëzie in de NT2 klas

In zinnen. Volle zinnen. Poëzie in de NT2 klas

Wil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.

LEES MEER
Column
Sonnet-voor-El-K

Mieke de Haan is huisdichter van Les. Dit gedicht gaat over formeel of informeel taalgebruik: zeg je u of jij? Maar het gaat ook over de opstelling van stoelen en tafels in je lokaal. Staan die ook in een U-vorm? De lestip is om met je groep te praten over de beste opstelling in het lokaal en ook om het verschil tussen de aanspreekvorm je en u te bespreken.

Lees verder

Doorgestroomd

Doorgestroomd
Column
De beste lessen

Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van Johanne Bree. ZIj is NT2-docent en geeft op dit moment les aan een 'taal in de buurt' groep. Ze laat ons meegenieten van het wel en wee in haar klas. Deze keer lezen we hoe door de uitleg van de betekenis 'overleden' de les op een zijspoor komt en er een ander soort betrokkenheid ontstaat.

Lees verder