Achtergrond Les

Les is hét vakblad voor NT2-docenten. Les is veelzijdig, praktijkgericht, met theoretische verdieping.

Vrijwel elk nummer biedt een mix van didactiek, (achtergrond)informatie en stof tot discussie.


Vaak staat een thema centraal, zoals: Portfolio NT2, Multimedia, Alfabetisering, Functionele Taalvaardigheid, Integratie van Taal- en Vakonderwijs, VMBO & ROC, Taalbeleid.

 

Veel didactische artikelen in Les nodigen uit tot directe toepassing. De lezer wordt een flink stuk op weg geholpen met een duidelijke lesopzet, praktische adviezen en concrete lessuggesties. Het werkterrein van Les omvat alle educatieve activiteiten voor (jong)volwassen anderstaligen - in de ruimste betekenis van het woord (inclusief de maatschappelijke, beleidsmatige en organisatorische context). Nieuwe publicaties en lesmaterialen, belangrijke ontwikkelingen en interessante experimenten worden beschreven, besproken en van commentaar voorzien.

 

Kortom: wie betrokken is bij NT2-onderwijs of -scholing en dit op een professionele manier wil aanpakken, kan niet zonder Les.

Bekijk het laatste nummer: LES nr. 214

Advertentie
Column

Ken jij het werkwoord abaditten?

Soms heb je van die lachwekkende misverstanden in de les. Zo begon ik de les van vanochtend een nieuw onderdeel met de vraag: 'Wie kent Abadit?' Welnu, tijdens de les hebben wij tien minuten lang intens geabadit, alvorens ik in de gaten kreeg dat al dat abaditten uiteindelijk niet nodig was geweest. De lachwekkende serie misverstanden verliep als volgt.

Lees verder
Op de hoogte blijven? Meld u hier aan voor de nieuwsbrief van Les.