Achtergrond Les

Les is hét vakblad voor NT2-docenten. Les is veelzijdig, praktijkgericht, met theoretische verdieping.

Vrijwel elk nummer biedt een mix van didactiek, (achtergrond)informatie en stof tot discussie.


Vaak staat een thema centraal, zoals: Portfolio NT2, Multimedia, Alfabetisering, Functionele Taalvaardigheid, Integratie van Taal- en Vakonderwijs, VMBO & ROC, Taalbeleid.

 

Veel didactische artikelen in Les nodigen uit tot directe toepassing. De lezer wordt een flink stuk op weg geholpen met een duidelijke lesopzet, praktische adviezen en concrete lessuggesties. Het werkterrein van Les omvat alle educatieve activiteiten voor (jong)volwassen anderstaligen - in de ruimste betekenis van het woord (inclusief de maatschappelijke, beleidsmatige en organisatorische context). Nieuwe publicaties en lesmaterialen, belangrijke ontwikkelingen en interessante experimenten worden beschreven, besproken en van commentaar voorzien.

 

Kortom: wie betrokken is bij NT2-onderwijs of -scholing en dit op een professionele manier wil aanpakken, kan niet zonder Les.

Bekijk het laatste nummer: LES nr. 217

Advertentie
Advertentie
Column

Doorgestroomd

Doorgestroomd

Het komt goed

‘Ik hoor dat je niet zo goed Nederlands spreekt.’ Het intakegesprek voor autotechnicus op mbo2 is net begonnen en de achttienjarige jongen uit Eritrea die vijf jaar onderweg is geweest naar Nederland heeft nog geen kans gekregen. 

 

Lees verder
Column

Spelenderwijs

Spelenderwijs

Deel 3: Dobble

In de column Spelenderwijs bespreken Sandy Posthumus Meyjes en Ellis Delken elke twee maanden een spel dat je in de taalles kunt inzetten.

Lees verder
Op de hoogte blijven? Meld u hier aan voor de nieuwsbrief van Les.
Op de hoogte blijven? Meld u hier aan voor de nieuwsbrief van Les.