MENU
  • Home
  • Mededelingen
    • Nieuws
    • Agenda
    • Opleiding NT2
  • Inhoud
    • Columns
    • Lestips
    • Cursisten aan het woord
    • Actuele online artikelen
    • Laatste nummer
    • Archief
  • Auteurs
    • Overzicht auteurs
    • Auteursrichtlijnen
  • Abonnementen
    • Abonnement aanvragen
    • Proefabonnement
    • Voorwaarden en wijzigingen
  • Uitgelicht
    • Schrijfprijs Nt2 2019-2020
    • DVD Feedback versterkt leren in de Les
    • Lescongres
      • Fotoalbum
    • Lestrofee
      • Genomineerden en winnaars
  • Over LES
    • Achtergrond
    • Redactie
    • Adverteren
    • Contact
    • Nieuwsbrief
    • Jaarbericht Stichting Les
Inloggen

Inhoud

Jaargang 23 (2005)
Jaargang 37 (2019)
Jaargang 36 (2018)
Jaargang 35 (2017)
Jaargang 34 (2016)
Jaargang 33 (2015)
Jaargang 32 (2014)
Jaargang 31 (2013)
Jaargang 30 (2012)
Jaargang 29 (2011)
Jaargang 28 (2010)
Jaargang 27 (2009)
Jaargang 26 (2008)
Jaargang 25 (2007)
Jaargang 24 (2006)
Jaargang 23 (2005)
Nummer 137
Nummer 138
Nummer 137
Nummer 136
Nummer 135
Nummer 134
Auteurs
Artikelen
Een nieuwe mijlpaal
Bij LES 137
Annemieke Zevenhuijzen
PDF versie
Zoekend op pad
Werken aan je portfolio, 1
Annette Hurkmans
PDF versie
Een pas op de plaats
Werken aan je portfolio, 2
Merel Borgesius
PDF versie
Wat een vragen!
Werken aan je portfolio 3
Emmeke Boot
PDF versie
Heb je laten zien wat je kunt?
Ervaringen van de assessoren
Annelies Riteco
PDF versie
Een noodzakelijke voorwaarde?
Werkgevers aan het woord
Marijke Bakker
PDF versie
Waaróm kom je te laat?
Interculturele competentie van de Nt2-docent
Marijke Bakker
PDF versie
Op de markt is je gulden een daalder waard!
Interview met Maarten Schoon
Heleen van der Meijden
PDF versie
Zorg voor meetbare resultaten
Aan tafel met zelfstandige ondernemers
Sytske Degenhart, Marja Fick, José Scholte
PDF versie
Taal én werk
Over het samengaan van reïntegratieconsulenten en Nt2-docenten
Peter Gelens
PDF versie
Zelfstandig ondernemen: kans of risico?
Inkoop van Nederlands als tweede taal bij de Gemeente Den Haag
Nynke van Zorge, Conny van Schaaijk
PDF versie
Zelfstandig ondernemen, ook in Vlaanderen?
Els Maton, Heidi de Niel
PDF versie
Drama voor Thaise studenten
Dramaonderwijs ter verbetering van de verstaanbaarheid
Lijsbeth Bruens, Katja Verbruggen, Rian Luiten
PDF versie
Ik volg Russisch bij Tatiana Gapinska
Nederlands op maat voor anderstalige taalleerkrachten
Veerle Frateur
PDF versie
Mededelingen van de Staatsexamencommissie Nt2
Ellie Liemberg
PDF versie
Mededelingen
PDF versie
Goed beschouwd
Goed! Of: goed? That´s the question....
Marijke Bakker
PDF versie

Nummer 211, oktober 2019

ABONNEER je nu AGENDA AANMELDEN nieuwsbrief
help

Uit de Les. Column

Roeland Cortois, Ken jij het werkwoord abaditten?

 

Soms heb je van die lachwekkende misverstanden in de les. Zo begon ik de les van vanochtend een nieuw onderdeel met de vraag: ‘Wie kent Abadit?’

Welnu, tijdens de les hebben wij tien minuten lang intens geabadit, alvorens ik in de gaten kreeg dat al dat abaditten uiteindelijk niet nodig was geweest. De lachwekkende serie misverstanden verliep als volgt.

 

LEES VERDER: 

Ken jij het werkwoord abaditten?
Lakmaker

Cursisten aan het woord. Duidelijke regels én een mooie sfeer. Deel 5: Mona Hamzeh.

Mona Hamzeh komt uit Syrië. Ze kwam op haar achttiende naar Nederland en is nu 22 jaar. Ze volgde een inburgeringscursus in Utrecht en studeert nu aan de Hogeschool Utrecht.
Lesredacteur Kees Galema blikte met haar terug op haar schoolloopbaan tot nu toe.

 

 

Lees het artikel.

TWITTER Tijdschrift LES

RT @Oefenennl: Welke aanpak kun je inzetten om Nederlandstalige volwassenen beter te leren lezen? In het artikel Beter leren lezen geven Ma
twitter.com/@TijdschriftLes Follow @TijdschriftLes

Privacy policy

Algemene voorwaarden

© 2009-2019
Boom uitgevers Amsterdam

Redactie

Redactie Les
Prinsengracht 747
1017 JX Amsterdam
M: redactie@tijdschriftles.nl
T: 06-12401918

Abonnementenadministratie

Boom uitgevers Amsterdam

Prinsengracht 747
1017 JX Amsterdam

M: abonnementen@bua.nl

T: 020-5200120

Aanmelden nieuwsbrief

Neem een abonnement op Les, hét vakblad voor NT2-docenten.
Voor € 59,50 ontvangt u Les vier keer per jaar én krijgt u toegang tot het volledige online archief.