MENU
  • Home
  • Mededelingen
    • Nieuws
    • Agenda
    • Opleiding NT2
  • Inhoud
    • Columns
    • Lestips
    • Cursisten aan het woord
    • Actuele online artikelen
    • Laatste nummer
    • Archief
  • Auteurs
    • Overzicht auteurs
    • Auteursrichtlijnen
  • Abonnementen
    • Abonnement aanvragen
    • Proefabonnement
    • Voorwaarden en wijzigingen
  • Uitgelicht
    • Schrijfprijs Nt2 2019-2020
    • DVD Feedback versterkt leren in de Les
    • Lescongres
      • Fotoalbum
    • Lestrofee
      • Genomineerden en winnaars
  • Over LES
    • Achtergrond
    • Redactie
    • Adverteren
    • Contact
    • Nieuwsbrief
    • Jaarbericht Stichting Les
Inloggen

Inhoud

Jaargang 31 (2013)
Jaargang 37 (2019)
Jaargang 36 (2018)
Jaargang 35 (2017)
Jaargang 34 (2016)
Jaargang 33 (2015)
Jaargang 32 (2014)
Jaargang 31 (2013)
Jaargang 30 (2012)
Jaargang 29 (2011)
Jaargang 28 (2010)
Jaargang 27 (2009)
Jaargang 26 (2008)
Jaargang 25 (2007)
Jaargang 24 (2006)
Jaargang 23 (2005)
Nummer 183
Nummer 186
Nummer 185
Nummer 184
Nummer 183
Nummer 182
Nummer 181
Auteurs
Artikelen
Bij Les 183
PDF versie
Van les naar taalkaart en vice versa
Taal gebruiken op de werkvloer
Bregje Kaars Sijpesteijn, Margreet Verboog
PDF versie
Taal op de werkvloer gaat verder
Investeren in een goede communicatie op de werkvloer
Babs Gerholt, Ria van Kuijck
PDF versie
Eerst de muur, dan de bouwstenen
Professionaliseren van taalcoaching in Vlaanderen
Ann De Lobel, Sarah Grimonprez
PDF versie
Nederlands op de Opleidingsvloer+
Een duurzame methodiek met concrete instrumenten
Nele van Mieghem
PDF versie
Lesgeven aan arbeids- en liefdesmigranten
In gesprek met Nt2-docenten uit Oost-Eu
Annet Berntsen
PDF versie
Perspectieven voor de Nt2-docent?
Studiemiddag Investeren in Arbeidsmigranten
Merel Borgesius
PDF versie
Hoe krijg je vakdocenten ‘mee’?
Een studiedag voor vakdocenten
Bregje Kaars Sijpesteijn, Emmy van Dorp
PDF versie
Samenwerken aan leersucces:
Vmbo en mbo samen naar niveau 2F
Lies Alons, Inge van Meelis
PDF versie
Content and Language Integrated Learning (CLIL)
Engels leren voor je vak
Anja van Kleef, Yvonne Meijer
PDF versie
De opleiding Professionele schoonmaaktechnieken
Hoe bereid je ANt2-cursisten voor op de arbeidsmarkt?
Cindy de Borger
PDF versie
Het woordje ‘graag’ op een andere plaats
Focus op inhoud, focus op vorm Effectieve vormen van correctieve feedback
Lidy Zijlmans, Britt Latour
PDF versie
Mededelingen
PDF versie
Goed beschouwd
Werk, werk, werk
De stand van zaken op de arbeidsmarkt
Godelieve van Hugte
PDF versie
Onder de loep
Boemerang?
Folkert Kuiken
PDF versie

Nummer 211, oktober 2019

ABONNEER je nu AGENDA AANMELDEN nieuwsbrief
help

Uit de Les. Column

Roeland Cortois, Ken jij het werkwoord abaditten?

 

Soms heb je van die lachwekkende misverstanden in de les. Zo begon ik de les van vanochtend een nieuw onderdeel met de vraag: ‘Wie kent Abadit?’

Welnu, tijdens de les hebben wij tien minuten lang intens geabadit, alvorens ik in de gaten kreeg dat al dat abaditten uiteindelijk niet nodig was geweest. De lachwekkende serie misverstanden verliep als volgt.

 

LEES VERDER: 

Ken jij het werkwoord abaditten?
Lakmaker

Cursisten aan het woord. Duidelijke regels én een mooie sfeer. Deel 5: Mona Hamzeh.

Mona Hamzeh komt uit Syrië. Ze kwam op haar achttiende naar Nederland en is nu 22 jaar. Ze volgde een inburgeringscursus in Utrecht en studeert nu aan de Hogeschool Utrecht.
Lesredacteur Kees Galema blikte met haar terug op haar schoolloopbaan tot nu toe.

 

 

Lees het artikel.

TWITTER Tijdschrift LES

RT @Oefenennl: Welke aanpak kun je inzetten om Nederlandstalige volwassenen beter te leren lezen? In het artikel Beter leren lezen geven Ma
twitter.com/@TijdschriftLes Follow @TijdschriftLes

Privacy policy

Algemene voorwaarden

© 2009-2019
Boom uitgevers Amsterdam

Redactie

Redactie Les
Prinsengracht 747
1017 JX Amsterdam
M: redactie@tijdschriftles.nl
T: 06-12401918

Abonnementenadministratie

Boom uitgevers Amsterdam

Prinsengracht 747
1017 JX Amsterdam

M: abonnementen@bua.nl

T: 020-5200120

Aanmelden nieuwsbrief

Neem een abonnement op Les, hét vakblad voor NT2-docenten.
Voor € 59,50 ontvangt u Les vier keer per jaar én krijgt u toegang tot het volledige online archief.