MENU
  • Home
  • Mededelingen
    • Nieuws
    • Agenda
    • Opleiding NT2
  • Inhoud
    • Columns
    • Lestips
    • Cursisten aan het woord
    • Actuele online artikelen
    • Laatste nummer
    • Archief
  • Auteurs
    • Overzicht auteurs
    • Auteursrichtlijnen
  • Abonnementen
    • Abonnement aanvragen
    • Proefabonnement
    • Voorwaarden en wijzigingen
  • Uitgelicht
    • Schrijfprijs Nt2 2019-2020
    • DVD Feedback versterkt leren in de Les
    • Lescongres
      • Fotoalbum
    • Lestrofee
      • Genomineerden en winnaars
  • Over LES
    • Achtergrond
    • Redactie
    • Adverteren
    • Contact
    • Nieuwsbrief
    • Jaarbericht Stichting Les
Inloggen

Inhoud

Jaargang 23 (2005)
Jaargang 37 (2019)
Jaargang 36 (2018)
Jaargang 35 (2017)
Jaargang 34 (2016)
Jaargang 33 (2015)
Jaargang 32 (2014)
Jaargang 31 (2013)
Jaargang 30 (2012)
Jaargang 29 (2011)
Jaargang 28 (2010)
Jaargang 27 (2009)
Jaargang 26 (2008)
Jaargang 25 (2007)
Jaargang 24 (2006)
Jaargang 23 (2005)
Nummer 135
Nummer 138
Nummer 137
Nummer 136
Nummer 135
Nummer 134
Auteurs
Goed beschouwd
Woorden & beelden: vijfhonderd woorden voor de Europese grondwet?
Godelieve van Hugte
PDF versie
Artikelen
Altijd verrassend, nooit vanzelfsprekend
Bij een pijnlijk afscheid
PDF versie
Nederlandweek leert cursist wat Nederland(s) is.
Wegwijs in de Nederlandse samenleving bij ROC Rivor
Tessa van Velzen
PDF versie
Voorbereiding: geen
Taalspellen voor alle niveaus.
Martin Gest, Bert Stok
PDF versie
Van regisseur tot bezemwagen
Nieuwkomersbeleid in Amsterdam
Luc Metsu, Lonne Goemans
PDF versie
Beweging komt niet vanzelf
Natuurlijk leren bij AanZ
Kees Galema
PDF versie
Proeftuin Jakarta
Geïntegreerde trajecten op het Erasmus Taalcentrum
Alice van Kalsbeek, Katja Verbruggen
PDF versie
Doen en denken van vakdocenten
Onderzoek naar docentcompetenties voor taalontwikkelend beroepsonderwijs
Annelies Riteco
PDF versie
Anders nog iets?
Liedjes voor wie Nederlands leert
Jes Leysen, Ann De Schryver
PDF versie
Mededelingen van de Staatsexamencommissie Nt2
Ellie Liemberg
PDF versie
Les nemen
Bij een pijnlijk afscheid, 2
Joan Rombout
PDF versie
Mededelingen
PDF versie
Ingezonden
Nederlands leren met de buurvrouw? Ja natuurlijk!
Annelies Riteco
PDF versie
Taalondersteuning bij de opleiding Rigger-Monteerder
Sonja Quintelier
PDF versie
Boekbespreking
Niet vanzelfsprekend
Jes Leysen, Ann De Schryver
PDF versie

Nummer 211, oktober 2019

ABONNEER je nu AGENDA AANMELDEN nieuwsbrief
help

Uit de Les. Column

Roeland Cortois, Ken jij het werkwoord abaditten?

 

Soms heb je van die lachwekkende misverstanden in de les. Zo begon ik de les van vanochtend een nieuw onderdeel met de vraag: ‘Wie kent Abadit?’

Welnu, tijdens de les hebben wij tien minuten lang intens geabadit, alvorens ik in de gaten kreeg dat al dat abaditten uiteindelijk niet nodig was geweest. De lachwekkende serie misverstanden verliep als volgt.

 

LEES VERDER: 

Ken jij het werkwoord abaditten?
Lakmaker

Cursisten aan het woord. Duidelijke regels én een mooie sfeer. Deel 5: Mona Hamzeh.

Mona Hamzeh komt uit Syrië. Ze kwam op haar achttiende naar Nederland en is nu 22 jaar. Ze volgde een inburgeringscursus in Utrecht en studeert nu aan de Hogeschool Utrecht.
Lesredacteur Kees Galema blikte met haar terug op haar schoolloopbaan tot nu toe.

 

 

Lees het artikel.

TWITTER Tijdschrift LES

RT @Oefenennl: Welke aanpak kun je inzetten om Nederlandstalige volwassenen beter te leren lezen? In het artikel Beter leren lezen geven Ma
twitter.com/@TijdschriftLes Follow @TijdschriftLes

Privacy policy

Algemene voorwaarden

© 2009-2019
Boom uitgevers Amsterdam

Redactie

Redactie Les
Prinsengracht 747
1017 JX Amsterdam
M: redactie@tijdschriftles.nl
T: 06-12401918

Abonnementenadministratie

Boom uitgevers Amsterdam

Prinsengracht 747
1017 JX Amsterdam

M: abonnementen@bua.nl

T: 020-5200120

Aanmelden nieuwsbrief

Neem een abonnement op Les, hét vakblad voor NT2-docenten.
Voor € 59,50 ontvangt u Les vier keer per jaar én krijgt u toegang tot het volledige online archief.