Nieuwe hoofdstukken in Klik & Tik. Mobiel
Klik & Tik. Mobiel breidt opnieuw uit. Vanaf 7 april zijn er drie nieuwe hoofdstukken beschikbaar om mensen nog beter wegwijs te mken op hun mobiel:
- E-mailen: Berichten maken, versturen en bijlagen toevoegen
- Bankieren: Inloggen, betaalverzoeken sturen en mobiel betalen
- Inloggen met DigiD: Veilig toegang krijgen tot overheidsdiensten
Klik & Tik. Mobiel heeft over de uitbreiding een promo gemaakt over de drie nieuwe hoofdstukken.
Klik & Tik. Mobiel richt zich op het (basis)gebruik van de mobiele telefoon. Deelnemers leren stap voor stap hun telefoon kennen. Van alle knoppen tot functies. Zoals:
- Aan de slag gaan met een mobiel, ontgrendelen
- Bellen, via toetsen, contacten, contacten aanmaken
- Apps, downloaden, verplaatsen, handige apps
- Whatsappen (spraak)berichten sturen, foto’s versturen, videobeelden
- Berichten sturen, ontvangen en verwijderen
- Veilig werken op je mobiel
- Foto maken, selfie maken, film maken,
- QR-scannen (om naar een website te gaan), schermafbeelding maken
- Websites zoeken, tekst laten voorlezen, cookies
- Google Maps, 9292, NS
Wil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEERSonnet-voor-El-K
Mieke de Haan is huisdichter van Les. Dit gedicht gaat over formeel of informeel taalgebruik: zeg je u of jij? Maar het gaat ook over de opstelling van stoelen en tafels in je lokaal. Staan die ook in een U-vorm? De lestip is om met je groep te praten over de beste opstelling in het lokaal en ook om het verschil tussen de aanspreekvorm je en u te bespreken.
Lees verderDe beste lessen
Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van Johanne Bree. ZIj is NT2-docent en geeft op dit moment les aan een 'taal in de buurt' groep. Ze laat ons meegenieten van het wel en wee in haar klas. Deze keer lezen we hoe door de uitleg van de betekenis 'overleden' de les op een zijspoor komt en er een ander soort betrokkenheid ontstaat.
Lees verder


