Ondersteuningsaanbod NT2020 voor NT2 professionals
Dit jaar biedt NT2020 een ondersteuningsaanbod voor de NT2 professionals. NT2020 wordt via de vier Vlaams pedagogische begeleidingsdiensten aangeboden en is er voor iedere NT2-professional van elk net!
Info en data voor geplande bijeenkomsten vind je via deze link. Deelname aan de lerende netwerken is gratis. Vooraf (online) inschrijven is nodig en doe je best ruim vooraf want het aantal plaatsen is beperkt.
Vanaf dit schooljaar organiseert NT2020 samen met de VDAB ook werkgroepen en lerende netwerken voor leerkrachten die voortrajecten NT2 aanbieden met een VDAB-pakket (Sector 2 en Verkoopstalent). De betrokken centra worden hiervoor rechtstreeks gecontacteerd en data worden zoveel mogelijk in onderling overleg met de deelnemers bepaald.
Organiseer je zelf een vorming die openstaat voor collega’s NT2 uit andere centra, dan maken wij jouw aanbod graag bekend via de kalender op onze website. Jouw aanbod kan je via deze link communiceren.
De projectgroep NT2020 bestaat uit: Sarah Bossaert (GO!), Lies Declerck (Katholiek Onderwijs Vlaanderen), Els Willems (POV), Elisabeth Serreyn (OVSG)
Wil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEERSonnet-voor-El-K
Mieke de Haan is huisdichter van Les. Dit gedicht gaat over formeel of informeel taalgebruik: zeg je u of jij? Maar het gaat ook over de opstelling van stoelen en tafels in je lokaal. Staan die ook in een U-vorm? De lestip is om met je groep te praten over de beste opstelling in het lokaal en ook om het verschil tussen de aanspreekvorm je en u te bespreken.
Lees verderDe beste lessen
Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van Johanne Bree. ZIj is NT2-docent en geeft op dit moment les aan een 'taal in de buurt' groep. Ze laat ons meegenieten van het wel en wee in haar klas. Deze keer lezen we hoe door de uitleg van de betekenis 'overleden' de les op een zijspoor komt en er een ander soort betrokkenheid ontstaat.
Lees verder


