Doe mee met onderzoek ANT2. Oproep
Beste docenten alfabetisering NT2,
Sinds een tijdje doet Kaatje Dalderop onderzoek naar de ontwikkeling van leervaardigheden bij cursisten in de alfabetisering NT2. Jouw hulp is daarbij nodig. Zou je mee willen doen aan het onderzoek en de vragenlijst willen invullen?
Klik hier voor de link.
Doel van het onderzoek is: meer te weten komen over hoe we de leervaardigheden van cursisten kunnen versterken.Als deel van het onderzoek kijkt ze naar wat docenten doen in hun lespraktijk en daarover gaat deze vragenlijst.
Zou je mee willen doen aan het onderzoek en de vragenlijst willen invullen?Het kost je een half uurtje, deelname is volledig anoniem.
De uitkomsten van het onderzoek deelt Kaatje Daldero[p met het veld, onder andere via LES.
Klik hier voor de link
Kaatje Dalderop werkt al zelfstandig ontwikkelaar en adviseur in het NT2-veld. Zij is expert op het gebied van alfabetisering.
Wil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEERSonnet-voor-El-K
Mieke de Haan is huisdichter van Les. Dit gedicht gaat over formeel of informeel taalgebruik: zeg je u of jij? Maar het gaat ook over de opstelling van stoelen en tafels in je lokaal. Staan die ook in een U-vorm? De lestip is om met je groep te praten over de beste opstelling in het lokaal en ook om het verschil tussen de aanspreekvorm je en u te bespreken.
Lees verderDe beste lessen
Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van Johanne Bree. ZIj is NT2-docent en geeft op dit moment les aan een 'taal in de buurt' groep. Ze laat ons meegenieten van het wel en wee in haar klas. Deze keer lezen we hoe door de uitleg van de betekenis 'overleden' de les op een zijspoor komt en er een ander soort betrokkenheid ontstaat.
Lees verder


