Inburgeren op maat: wat betekent dat voor statushouders met een zintuiglijke beperking?
Kennisplatform Integratie en Samenleving (KIS) deed een verkennend onderzoek om kennisdeling, met betrekking tot het inburgeren en volwaardig participeren van statushouders met een zintuiglijke beperking, te bevorderen. Hoe kan het beter? Wat is er al in gang gezet?
Meer weten? Klik hier.
Statushouders met een zintuiglijke beperking worden momenteel vaak op medische gronden ontheven van de inburgeringsplicht. Het leren van de Nederlandse taal is echter cruciaal om volwaardig te kunnen participeren in onze samenleving. De nieuwe inburgeringswet moet ook voor deze groepen deelname aan de inburgering mogelijk maken waardoor naar verwachting de zelfredzaamheid enorm toe zal nemen.
Grootmoeder
Mieke de Haan is huisdichter van Les. In deze column publiceert zij maandelijks een nieuw gedicht dat ze schrijft naar aanleiding van ervaringen van haar cursisten. Bij elk gedicht geeft ze ook een lestip.
Lees verderWil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEEREnkel glas
Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van ISK-docent Jaleena Hoogstraaten. Zij herkent de route van haar NT2-cursisten.
Lees verder