Nieuw: Vreemdetalenonderwijs. Van onderzoek naar praktijk
Wie Duits, Engels, Frans, Spaans of NT2 onderwijst, kent zeke vragen als deze:
Hoe werkt de dynamiek tussen kennis en vaardigheid? Hoe stimuleer je automatisering? Hoe nuttig is grammatica? Hoe bepaal je de juiste dosis en doelmatige werkvormen? Hoe wend je de moedertaal optimaal aan? En andere.
De publicatie Vreemdetalenonderwijs. Van onderzoek naar praktijk vertaalt het vele onderzoek in deze en andere kwesties naar de praktijk.
Wilfried Decoo, Vreemdetalenonderwijs. Van onderzoek naar praktijk. Uitg. Gompel & Svacina.
Grootmoeder
Mieke de Haan is huisdichter van Les. In deze column publiceert zij maandelijks een nieuw gedicht dat ze schrijft naar aanleiding van ervaringen van haar cursisten. Bij elk gedicht geeft ze ook een lestip.
Lees verderWil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEEREnkel glas
Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van ISK-docent Jaleena Hoogstraaten. Zij herkent de route van haar NT2-cursisten.
Lees verder