Nieuw: Communicatief talenonderwijs in de praktijk
Hoe pak ik mijn taallessen het beste aan? Heel wat leraren moderne vreemde talen en NT2 stellen zich dagelijks deze vraag. Differentiëren, leerlingen motiveren en evalueren, feedback geven, werken met rubrics en een portfolio, leerstrategieën gebruiken, afstandsonderwijs … Wat zet je allemaal in om leerlingen een taal adequaat te leren gebruiken in verschillende communicatieve situaties?
In Communicatief talenonderwijs in de praktijk gaat de auteur verder dan theoretische benaderingen en vertelt ze over good practices en haar eigen ervaringen.
Marlène Rasir, Communicatief talenonderwijs in de praktijk. Uitg. Gompel& Svacina
Grootmoeder
Mieke de Haan is huisdichter van Les. In deze column publiceert zij maandelijks een nieuw gedicht dat ze schrijft naar aanleiding van ervaringen van haar cursisten. Bij elk gedicht geeft ze ook een lestip.
Lees verderWil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEEREnkel glas
Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van ISK-docent Jaleena Hoogstraaten. Zij herkent de route van haar NT2-cursisten.
Lees verder