Het onderzoek van Kasch richt zich op schaalbare manieren waarop studenten van online feedback worden voorzien en onderling maar ook met de docent en de online leeromgeving kunnen interacteren.

Persoonlijke aspecten van invloed op peer-feedback

Kasch ontdekte een toename van het gebruik van online peer-feedback. Studenten bleken alleen vaak op voorhand niet de voldoende instructies, voorbeelden en oefeningen te hebben ontvangen. Experimenten met een online peer-feedback training lieten zien dat studenten de extra instructies en oefeningen waarderen. Kasch kwam er ook achter dat eerdere peer-feedback ervaringen invloed hebben op de percepties van studenten. Bovendien bepalen persoonlijke aspecten mee hoe open studenten zijn over het geven en ontvangen van peer-feedback. Voor docenten is het dus belangrijk dat ze rekening houden met persoonlijke aspecten en behoeftes van studenten, omdat deze het succes van een cursusontwerp meebepalen.

Over Julia Kasch

Julia Kasch studeerde psychologie en behaalde een Master in Learning Sciences aan Twente University. Sinds oktober werkt zij als post-doc 'Sustainability Education, teaching and learning in a virtual classroom' bij het Copernicus Instituut aan de Universiteit Utrecht.