BVNT2 Behoefteonderzoek ICT, blended learning en afstandsonderwijs
De BVNT2 (Werkgroepen Alfabetisering en ICT, blended learning en afstandsonderwijs) wil achterhalen welke ontwikkelingen er zijn doorgemaakt door docenten, cursisten en taalscholen op het gebied van afstandsonderwijs en blended learning in de afgelopen maanden (sinds 16 maart). Daartoe voert ze een behoefteonderzoek uit.
Daarnaast wil men graag weten welke behoeften er leven bij de (A)NT2-docent als het gaat om training, voorlichting en andere ondersteuning.
De werkgroepen hebben bij het opstellen van deze vragenlijst samengewerkt om zeker te zijn van voldoende aandacht voor alle doelgroepen en de daarbij horende specifieke aandachtspunten.
Om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen en kennis en ervaring van de respondenten in context te plaatsen, worden vragen gesteld op drie gebieden:
• Opleiding, werkervaring en werksituatie.
• Ervaringen met afstandsonderwijs met betrekking tot verschillende doelgroepen.
• Professionele ontwikkeling van de docent.
Het invullen van deze vragenlijst duurt ongeveer 10 - 20 minuten.
Doorgestroomd - Ik wil advocaat worden!
Waarom ze niet naar de havo mag? Het is de vraag van een meisje uit Afghanistan op de ISK. Haar neef mocht wel naar de havo. Waarom zij niet? Ze heeft nog niet het juiste taalniveau en zal via mbo 2 haar weg moeten vinden. Ondertussen werkt ze hard aan het leren van de taal en heeft ze altijd een boekje bij zich waarin ze moeilijke woorden opschrijft.
Lees verderOlha
Mieke de Haan is huisdichter van Les. In deze column publiceert zij maandelijks een nieuw gedicht dat ze schrijft naar aanleiding van ervaringen van haar cursisten. Bij elk gedicht geeft ze ook een lestip.
Lees verderDoorgestroomd - Drie vrienden na de ISK
Soms trok hij even zijn wenkbrauwen op als hij iets zei, om zo de hele klas naar zijn hand te zetten. Zijn vriend ging dan achterin zitten, omdat hij rustig wilde werken. De laatste van het drietal bleef opletten en maakte altijd zijn huiswerk.
Lees verder