SpreekTaal 2
SpreekTaal 2 is een vervolg op de succesvolle methode SpreekTaal 1. SpreekTaal 2 is bruikbaar bij de taalcoaching van anderstaligen met niveau A1, het bevat vijftien modules met uitgebreid materiaal voor taalcoaches die anderstaligen (van niveau A1 tot A2) ondersteunen bij het Nederlands spreken.
Voor wie is SpreekTaal?
Wekelijks ontmoeten duizenden taalcoaches en anderstaligen elkaar voor vrijwillige taalcoaching. Dit gebeurt een-op-een of in kleine groepjes door heel Nederland.
SpreekTaal 2 bevat vijftien modules met uitgebreid materiaal voor taalcoaches die anderstaligen ondersteunen bij het Nederlands spreken.
Was Spreektaal 1 bedoeld voor anderstaligen van niveau A0 tot A1, Spreektaal 2 is bedoeld voor niveau A1-A2.
Het is ontwikkeld door Het Begint met Taal en de Vrije Universiteit Amsterdam.
SpreekTaal 2 is vanaf 4 februari gratis te downloaden via www.spreektaal.com.
De methodes kunnen ook in print worden besteld. Voor organisaties die zijn aangesloten bij Het Begint met Taal geldt een aangepast tarief voor de aanschaf.
Wil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEERSonnet-voor-El-K
Mieke de Haan is huisdichter van Les. Dit gedicht gaat over formeel of informeel taalgebruik: zeg je u of jij? Maar het gaat ook over de opstelling van stoelen en tafels in je lokaal. Staan die ook in een U-vorm? De lestip is om met je groep te praten over de beste opstelling in het lokaal en ook om het verschil tussen de aanspreekvorm je en u te bespreken.
Lees verderDe beste lessen
Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van Johanne Bree. ZIj is NT2-docent en geeft op dit moment les aan een 'taal in de buurt' groep. Ze laat ons meegenieten van het wel en wee in haar klas. Deze keer lezen we hoe door de uitleg van de betekenis 'overleden' de les op een zijspoor komt en er een ander soort betrokkenheid ontstaat.
Lees verder


