Lerend Netwerk ‘Verlengde trajecten’
VOCVO (Vlaams ondersteuningscentrum voor het volwassenenonderwijs) stelt een lerend netwerk samen voor verlengde trajecten met de bedoeling om ervaringen en kennis te delen, kennis te verhogen en te construeren, een professioneel netwerk op te bouwen onder collega’s, producten en materialen uit te wisselen.
Een lerend netwerk is een vorm van collegiaal leren, waar gewerkt wordt in een vaste groep, tijdens meerdere bijeenkomsten rond een gezamenlijk thema.
De deelnemers bepalen samen de doelen en de eindproducten die ze willen realiseren.
De collega's van VOCVO treden op als procesbegeleider en staan in voor het goede verloop van de vergadering, leveren (in samenspraak met de groep) te bespreken thema's en vullen aan met bijkomende (beleidsmatige) info.
Zowel lesgevers van CVO als van CBE kunnen deelnemen. Zo kunnen didactische werkvormen en expertise met elkaar uitgewisseld worden , en kan er gewerkt worden aan een vlottere overgang van cursisten NT2 van CBE naar CVO en omgekeerd.
Dit is een initiatief in samenwerking met het GO! in het kader van het platform NT2020. We komen drie voormiddagen samen, verspreid over het hele schooljaar.
Doelgroep is: leraren en/of moduleverantwoordelijken van verlengde trajecten (180 uur) en leraren CBE NT2
Deelname is gratis. Inschrijven kan vanaf 15 oktober.
Voor meer informatie zie de site.
.
Grootmoeder
Mieke de Haan is huisdichter van Les. In deze column publiceert zij maandelijks een nieuw gedicht dat ze schrijft naar aanleiding van ervaringen van haar cursisten. Bij elk gedicht geeft ze ook een lestip.
Lees verderBloemen voor Syrische moederdag
Johanne Bree is NT2-docent en geeft op dit moment les aan een inburgeringsgroep die de Z-route volgt. Ze laat ons meegenieten van het wel en wee in haar klas. Deze keer brengt een mooie bos bloemen het gesprek op Moederdag.
Lees verderWil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEER