Bijeenkomst Doorstroom ISK-mbo (LOWAN) 10 november 2017
Op 10 november aanstaande zal in Woerden de tweede landelijke bijeenkomst van isk’s en mbo instellingen plaatsvinden. De uitnodiging vindt u hieronder. Als u tijdens de landelijke bijeenkomst een voorbeeld uit uw praktijk wilt presenteren kunt u contact opnemen met Hariëtte Boerboom.
In november 2016 was de eerste landelijke bijeenkomst van isk’s en mbo instellingen een zeer groot succes. De MBO Raad, VO-raad en LOWAN nodigen de ISK’s en mbo’s daarom van harte uit om de tweede bijeenkomst bij te wonen.Op de eerste bijeenkomst onderstreepte iedereen het grote belang dat alle instellingen heldere afspraken maken over samenwerking en doorstroom.
Aanmelden kan alleen via de speciale link die in de uitnodiging staat. Voor iedere ISK en mbo zal er plaats zijn voor max. 2 personen.
Net als vorig jaar besteden we in het programma ook aandacht aan best principles en practices. Wij zoeken hiervoor nog scholen met goede voorbeelden die de doorstroom van ISK naar mbo verbeteren, met name naar niveau 2-4.
Wil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEERSonnet-voor-El-K
Mieke de Haan is huisdichter van Les. Dit gedicht gaat over formeel of informeel taalgebruik: zeg je u of jij? Maar het gaat ook over de opstelling van stoelen en tafels in je lokaal. Staan die ook in een U-vorm? De lestip is om met je groep te praten over de beste opstelling in het lokaal en ook om het verschil tussen de aanspreekvorm je en u te bespreken.
Lees verderDe beste lessen
Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van Johanne Bree. ZIj is NT2-docent en geeft op dit moment les aan een 'taal in de buurt' groep. Ze laat ons meegenieten van het wel en wee in haar klas. Deze keer lezen we hoe door de uitleg van de betekenis 'overleden' de les op een zijspoor komt en er een ander soort betrokkenheid ontstaat.
Lees verder


