Programma BVNT2-conferentie
Het programma van de Nt2-conferentie van de Beroepsvereniging van docenten Nt2, die op 20 mei as. in Amsterdam gehouden wordt, is rond!
Inmiddels is het mogelijk zijn om je als deelnemer aan te melden voor deze conferentie via een link op de website.
Om je alvast te oriënteren op het programma is er nu al een programmaoverzicht beschikbaar. Let op: dit is nog een concept! Er kan dus nog wat gewijzigd worden en er komen nog wat aanvullingen.
Het programma is opgebouwd uit vier verschillende stromen: Mondelinge vaardigheden, Schriftelijke vaardigheden, Activerende didactiek en activerende werkvormen, ANT2. Elke stroom start met een introductielezing en vervolgens zijn er twee rondes met verdiepingsworkshops en met twee rondes met workshops, die meer praktisch van aard zijn. Het is weer een gevarieerd en inspirerend programma geworden!
Over een aantal weken wordt het definitieve programma op de site beschikbaar gesteld, waarbij ook aanvullende praktische informatie over de dag wordt gegeven
Prijs: €120,- voor leden en €140,- voor niet-leden.
Voor verdere informatie kijk op BVNT2.org.
Wil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEERSonnet-voor-El-K
Mieke de Haan is huisdichter van Les. Dit gedicht gaat over formeel of informeel taalgebruik: zeg je u of jij? Maar het gaat ook over de opstelling van stoelen en tafels in je lokaal. Staan die ook in een U-vorm? De lestip is om met je groep te praten over de beste opstelling in het lokaal en ook om het verschil tussen de aanspreekvorm je en u te bespreken.
Lees verderDe beste lessen
Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van Johanne Bree. ZIj is NT2-docent en geeft op dit moment les aan een 'taal in de buurt' groep. Ze laat ons meegenieten van het wel en wee in haar klas. Deze keer lezen we hoe door de uitleg van de betekenis 'overleden' de les op een zijspoor komt en er een ander soort betrokkenheid ontstaat.
Lees verder


