Het gaat om onderzoeken van Vlaamse en Nederlandse wetenschappers, die in de periode september 2011 en september 2014 zijn gepubliceerd. Voor deze verrijking werkte de Taalunie samen met het Centrum voor Taal en Onderwijs (CTO) in Leuven.

 

In Het Taalonderwijs Nederlands Onderzocht (HTNO) wordt onderzoek naar het onderwijs taal in het basisonderwijs, Nederlands in het voortgezet en secundair onderwijs en Nt2 in het volwassenenonderwijs beschreven en gepubliceerd op internet en in boekvorm. Zo kunnen leraren, lerarenopleiders, onderzoekers en andere betrokkenen eenvoudig kennis nemen van wat er bekend is uit onderzoek.

HTNO is een project van Nationaal Expertisecentrum Leerplanontwikkeling SLO, de Taalunie, de Interfacultaire Lerarenopleidingen (ILO) van de UvA, Stichting Lezen en Stichting Lezen Vlaanderen, in samenwerking met andere partijen. SLO publiceert beschrijvingen en analyses van verzameld onderzoek over domeinen in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs in boekvorm.

De Taalunie publiceert beschrijvingen voor alle sectoren op de site taalunieversum.