MENU
  • Home
  • Mededelingen
    • Nieuws
    • Agenda
    • Opleiding NT2
  • Inhoud
    • Columns
    • Lestips
    • Cursisten aan het woord
    • Actuele online artikelen
    • Laatste nummer
    • Archief
  • Auteurs
    • Overzicht auteurs
    • Auteursrichtlijnen
  • Abonnementen
    • Abonnement aanvragen
    • Proefabonnement
    • Voorwaarden en wijzigingen
  • Uitgelicht
    • Schrijfprijs Nt2 2019-2020
    • DVD Feedback versterkt leren in de Les
    • Lescongres
      • Fotoalbum
    • Lestrofee
      • Genomineerden en winnaars
  • Over LES
    • Achtergrond
    • Redactie
    • Adverteren
    • Contact
    • Nieuwsbrief
    • Jaarbericht Stichting Les
Inloggen

Inhoud

Jaargang 28 (2010)
Jaargang 37 (2019)
Jaargang 36 (2018)
Jaargang 35 (2017)
Jaargang 34 (2016)
Jaargang 33 (2015)
Jaargang 32 (2014)
Jaargang 31 (2013)
Jaargang 30 (2012)
Jaargang 29 (2011)
Jaargang 28 (2010)
Jaargang 27 (2009)
Jaargang 26 (2008)
Jaargang 25 (2007)
Jaargang 24 (2006)
Jaargang 23 (2005)
Nummer 167
Nummer 168
Nummer 167
Nummer 166
Nummer 165
Nummer 164
Nummer 163
Auteurs
Belemmeringen en succesfactoren
Het gebruik van ICT in het tweedetaalonderwijs
Een kwalitatief onderzoek in Nederland en Zweden
Marianne Driessen
PDF versie
Goed beschouwd
Wie betaalt,bepaalt
Is de klant is koning?
Godelieve van Hugte
PDF versie
Artikelen
ICT en Nt2: dat klikt niet zomaar
Jan Strybol
PDF versie
Het drempelloze internet
Tips en trucs in een notendop
Karin Winters
PDF versie
Web 2.0 in de les
De meerwaarde van nieuwe webtechnieken
Olaf Du Pont
PDF versie
Effectieve feedback op gesprekken
Handreikingen rond een belangrijk én lastig didactisch instrument
Inge van Meelis, Femmy Witte
PDF versie
De techniek van begrijpend lezen
De aanpak van Nieuwsbegrip,ook in devakles motorvoertuigentechniek
Mignon van Hasselt
PDF versie
Woorden kennen levert plezier én leersucces op
Werken met de basislijst Schooltaalwoorden in het vmbo
Lies Alons
PDF versie
Werken met taaltaken in een doorlopende leerlijn
Ervaringen uit het Rotterdamse project Elkaars Taal Spreken
Marijke Bakker
PDF versie
De Korte Vrijstellingstoets?
Nooit van gehoord!
Annette Hurkmans
PDF versie
Van Gent... naar Groningen – Nederland voelt als een warme jas
Cursisten aan het woord
Elly Woortman
PDF versie
Meer taal,meer kans
Een scholingsproject voor Curaçaose moeders
Heleen van der Meijden
PDF versie
Bijt in Brussel
Nederlands oefenen in de vrije tijd
Peter de Temmerman
PDF versie
Mededelingen
PDF versie
Onder de loep
Emigreren – maar waarnaartoe?
Folkert Kuiken
PDF versie
Examenperikelen
Nu moet het lukken
Atef Ghobrial doet het Elektronisch Praktijkexamen voor de tiende keer
Merel Borgesius
PDF versie
Mededelingen van het College voor Examens
Bijzondere kandidaten bij het Staatsexamen Nt2
Simon Verhallen
PDF versie

Nummer 211, oktober 2019

ABONNEER je nu AGENDA AANMELDEN nieuwsbrief
help

Uit de Les. Column

Roeland Cortois, Ken jij het werkwoord abaditten?

 

Soms heb je van die lachwekkende misverstanden in de les. Zo begon ik de les van vanochtend een nieuw onderdeel met de vraag: ‘Wie kent Abadit?’

Welnu, tijdens de les hebben wij tien minuten lang intens geabadit, alvorens ik in de gaten kreeg dat al dat abaditten uiteindelijk niet nodig was geweest. De lachwekkende serie misverstanden verliep als volgt.

 

LEES VERDER: 

Ken jij het werkwoord abaditten?
Lakmaker

Cursisten aan het woord. Duidelijke regels én een mooie sfeer. Deel 5: Mona Hamzeh.

Mona Hamzeh komt uit Syrië. Ze kwam op haar achttiende naar Nederland en is nu 22 jaar. Ze volgde een inburgeringscursus in Utrecht en studeert nu aan de Hogeschool Utrecht.
Lesredacteur Kees Galema blikte met haar terug op haar schoolloopbaan tot nu toe.

 

 

Lees het artikel.

TWITTER Tijdschrift LES

RT @Oefenennl: Welke aanpak kun je inzetten om Nederlandstalige volwassenen beter te leren lezen? In het artikel Beter leren lezen geven Ma
twitter.com/@TijdschriftLes Follow @TijdschriftLes

Privacy policy

Algemene voorwaarden

© 2009-2019
Boom uitgevers Amsterdam

Redactie

Redactie Les
Prinsengracht 747
1017 JX Amsterdam
M: redactie@tijdschriftles.nl
T: 06-12401918

Abonnementenadministratie

Boom uitgevers Amsterdam

Prinsengracht 747
1017 JX Amsterdam

M: abonnementen@bua.nl

T: 020-5200120

Aanmelden nieuwsbrief

Neem een abonnement op Les, hét vakblad voor NT2-docenten.
Voor € 59,50 ontvangt u Les vier keer per jaar én krijgt u toegang tot het volledige online archief.