MENU
  • Home
  • Mededelingen
    • Nieuws
    • Agenda
    • Opleiding NT2
  • Inhoud
    • Columns
    • Lestips
    • Cursisten aan het woord
    • Actuele online artikelen
    • Laatste nummer
    • Archief
  • Auteurs
    • Overzicht auteurs
    • Auteursrichtlijnen
  • Abonnementen
    • Abonnement aanvragen
    • Proefabonnement
    • Voorwaarden en wijzigingen
  • Uitgelicht
    • Schrijfprijs Nt2 2019-2020
    • DVD Feedback versterkt leren in de Les
    • Lescongres
      • Fotoalbum
    • Lestrofee
      • Genomineerden en winnaars
  • Over LES
    • Achtergrond
    • Redactie
    • Adverteren
    • Contact
    • Nieuwsbrief
    • Jaarbericht Stichting Les
Inloggen

Inhoud

Jaargang 37 (2019)
Jaargang 37 (2019)
Jaargang 36 (2018)
Jaargang 35 (2017)
Jaargang 34 (2016)
Jaargang 33 (2015)
Jaargang 32 (2014)
Jaargang 31 (2013)
Jaargang 30 (2012)
Jaargang 29 (2011)
Jaargang 28 (2010)
Jaargang 27 (2009)
Jaargang 26 (2008)
Jaargang 25 (2007)
Jaargang 24 (2006)
Jaargang 23 (2005)
Nummer 211
Nummer 211
Nummer 210
Nummer 209
Online only
Auteurs
Artikelen
NT2 is méér dan taal
Bij Les 211
PDF versie
Je bent als docent nooit klaar met leren
Jedidja Witmer, NT2-docent van het jaar
Merel Borgesius
PDF versie
Taal in een professionele setting
YPPS2: een leer-werktraject van de Gemeente Amsterdam
Sarah Hettema, Francien Schoordijk
PDF versie
Taalles én aan cultuur doen
Bruggen slaan op weg naar succesvol én prettig participeren
Angela van Dijk
PDF versie
Het Schakeljaar vult een gat
Schakelen naar middelbaar beroepsonderwijs niveau 3/4
Fros van der Maden
PDF versie
Je geeft geen les aan kartonnen dozen!
Sportbegeleiding op maat
Dirk Eggermont, Eric Van Troyen
PDF versie
Twee voor de prijs van één
Rekenen in de taalles?
Wim Matthijsse, Brigitte Buvelot
PDF versie
Als je wiskunde zelf onder woorden kan brengen, begrijp je het pas echt
In gesprek met Lea Haar
Lea Haar, Eeke Riegen, Dirk Eggermont, Merel Borgesius
PDF versie
Hoeveel afstand moet er tussen de rijtjes?
De vierkante meter moestuin
Mieke De Middeleir
PDF versie
Taalvaardigheid helpt tegen kafkaiaanse toestanden
Taal leren in de gevangenis
Dirk Eggermont, Wendy Vercaemst, Pieter Vermeersch
PDF versie
Ik wil heel graag begrijpen wat u zegt
Werkboek Gezond Leven biedt houvast voor lessen over gezondheid
Elize Smal, Marjolijn van Leeuwen
PDF versie
Taal en gezondheid
Oefen- en voorlichtingsmaterialen
PDF versie
Zulke whatsappjes sturen we zelf ook!
Succes! Digitale Vaardigheden
Jurriaan Pots
PDF versie
Succes! met digitale thema's
PDF versie
Nieuw op LesOnline
PDF versie
Nu kan ik het zelf!
Klik & Tik in Bibliotheek AanZet
Remko Jas
PDF versie
Grote verschillen bij cursisten én docenten
Digitale basisvaardigheden en de professionaliteit van de docent
Miryam de Hoo, Vincent Jonker
PDF versie
'Wat nog komen gaat …'
De vijfde editie van de Schrijfprijs NT2 2019-2020
PDF versie
Adressen
PDF versie
Mededelingen
PDF versie
Goed beschouwd
Identiteit in de 21e eeuw: een perpetuum mobile
Godelieve van Hugte
PDF versie
Onder de loep
Zijn docenten Nederlands in het buitenland strenger dan in Nederland?
Folkert Kuiken
PDF versie

Nummer 211, oktober 2019

ABONNEER je nu AGENDA AANMELDEN nieuwsbrief
help

Uit de Les. Column

Roeland Cortois, Ken jij het werkwoord abaditten?

 

Soms heb je van die lachwekkende misverstanden in de les. Zo begon ik de les van vanochtend een nieuw onderdeel met de vraag: ‘Wie kent Abadit?’

Welnu, tijdens de les hebben wij tien minuten lang intens geabadit, alvorens ik in de gaten kreeg dat al dat abaditten uiteindelijk niet nodig was geweest. De lachwekkende serie misverstanden verliep als volgt.

 

LEES VERDER: 

Ken jij het werkwoord abaditten?
Lakmaker

Cursisten aan het woord. Duidelijke regels én een mooie sfeer. Deel 5: Mona Hamzeh.

Mona Hamzeh komt uit Syrië. Ze kwam op haar achttiende naar Nederland en is nu 22 jaar. Ze volgde een inburgeringscursus in Utrecht en studeert nu aan de Hogeschool Utrecht.
Lesredacteur Kees Galema blikte met haar terug op haar schoolloopbaan tot nu toe.

 

 

Lees het artikel.

TWITTER Tijdschrift LES

RT @Oefenennl: Welke aanpak kun je inzetten om Nederlandstalige volwassenen beter te leren lezen? In het artikel Beter leren lezen geven Ma
twitter.com/@TijdschriftLes Follow @TijdschriftLes

Privacy policy

Algemene voorwaarden

© 2009-2019
Boom uitgevers Amsterdam

Redactie

Redactie Les
Prinsengracht 747
1017 JX Amsterdam
M: redactie@tijdschriftles.nl
T: 06-12401918

Abonnementenadministratie

Boom uitgevers Amsterdam

Prinsengracht 747
1017 JX Amsterdam

M: abonnementen@bua.nl

T: 020-5200120

Aanmelden nieuwsbrief

Neem een abonnement op Les, hét vakblad voor NT2-docenten.
Voor € 59,50 ontvangt u Les vier keer per jaar én krijgt u toegang tot het volledige online archief.