Veerkracht kinderen versterken in de praktijk
Augeo Foundation is een stichting die wil dat kinderen veilig en veerkrachtig opgroeien. Hierbij richten ze zich vooral op kinderen die ingrijpende ervaringen meemaken. Zij zetten in op herstel en betere kansen om zich optimaal te ontwikkelen.
Hiervoor bundelen zij kennis over ingrijpende ervaringen, veerkracht en effectieve steun. Ze ontwikkelen cursussen, praktische hulpmiddelen voor professionals, kinderen, ouders en beleidsmakers en ontwikkelen projecten waarmee kinderen hun veerkracht kunnen versterken.
In de recent online verschenen Kennis-special van Augeo kun je praktische informatie en tips vinden hoe jij als betrouwbare volwassene kinderen met ingrijpende ervaringen daarbij kunt helpen.
Wil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEERSonnet-voor-El-K
Mieke de Haan is huisdichter van Les. Dit gedicht gaat over formeel of informeel taalgebruik: zeg je u of jij? Maar het gaat ook over de opstelling van stoelen en tafels in je lokaal. Staan die ook in een U-vorm? De lestip is om met je groep te praten over de beste opstelling in het lokaal en ook om het verschil tussen de aanspreekvorm je en u te bespreken.
Lees verderDe beste lessen
Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van Johanne Bree. ZIj is NT2-docent en geeft op dit moment les aan een 'taal in de buurt' groep. Ze laat ons meegenieten van het wel en wee in haar klas. Deze keer lezen we hoe door de uitleg van de betekenis 'overleden' de les op een zijspoor komt en er een ander soort betrokkenheid ontstaat.
Lees verder


