INTT ontwikkelt Online verdiepingsmodule ‘Feedback op schrijfproducten’
In opdracht van de Taalunie ontwikkelt het INTT een aantal verdiepingsmodules voor docenten Nederlands als Vreemde Taal. Zoals wellicht bekend, ondersteunt de Taalunie alle NVT docenten die wereldwijd in circa 40 landen werkzaam zijn en aldaar de Nederlandse taal onderwijzen.
Naast de drie reeds bestaande basismodules voor deze doelgroep, ontwikkeld door CTO in Leuven, wordt het aanbod flink uitgebreid met verschillende nascholingsmodules die afzonderlijk van elkaar zijn te volgen. Zowel CTO als het INTT breiden het aanbod uit.
In december verschijnt Feedback op schrijfproducten in de leeromgeving van de Taalunie, een praktische module met tips & tools en voorbeelden van wat te doen met een tekst van een cursist. Begin volgend jaar volgen Online onderwijs en twee modules over Spreken.
Wil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEERSonnet-voor-El-K
Mieke de Haan is huisdichter van Les. Dit gedicht gaat over formeel of informeel taalgebruik: zeg je u of jij? Maar het gaat ook over de opstelling van stoelen en tafels in je lokaal. Staan die ook in een U-vorm? De lestip is om met je groep te praten over de beste opstelling in het lokaal en ook om het verschil tussen de aanspreekvorm je en u te bespreken.
Lees verderDe beste lessen
Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van Johanne Bree. ZIj is NT2-docent en geeft op dit moment les aan een 'taal in de buurt' groep. Ze laat ons meegenieten van het wel en wee in haar klas. Deze keer lezen we hoe door de uitleg van de betekenis 'overleden' de les op een zijspoor komt en er een ander soort betrokkenheid ontstaat.
Lees verder


