LESSLA; verkiezing van bestuursleden
LESLLA, het internationale platform voor kennisdeling over alfabetisering en tweedetaalverwerving, is een officiële organisatie geworden. Daarvoor is een gekozen bestuur nodig. Op de vernieuwde LESLLA website kan gestemd worden op kandidaten.
LESLLA, dat staat voor Literacy Education and Second Language Learning for Adults, werd in 2005 opgericht in Tilburg. Sindsdien is LESLLA uitgegroeid tot een internationaal , met een jaarlijkse conferentie, publicaties en een levendige gemeenschap van onderzoekers, docenten en andere LESLLA-professionals. Iedereen die met laagopgeleide tweedetaalleerders werkt, kan zich opgeven als lid.
Bestuurskandidaten
De meerderheid van de bestuurskandidaten is werkzaam in een Engelstalig land. Er zijn echter ook twee kandidaten die in hun toekomstige bestuurswerk het perspectief kunnen inbrengen van tweedetaalverwerving van andere talen dan het Engels. Dat zijn: Joke Drijkoningen (België) en Taina Tammelin-Laine (Finland).
Hier vindt u meer informatie over alle kandidaten en kunt u uw stem uitbrengen.
Wil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEERSonnet-voor-El-K
Mieke de Haan is huisdichter van Les. Dit gedicht gaat over formeel of informeel taalgebruik: zeg je u of jij? Maar het gaat ook over de opstelling van stoelen en tafels in je lokaal. Staan die ook in een U-vorm? De lestip is om met je groep te praten over de beste opstelling in het lokaal en ook om het verschil tussen de aanspreekvorm je en u te bespreken.
Lees verderDe beste lessen
Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van Johanne Bree. ZIj is NT2-docent en geeft op dit moment les aan een 'taal in de buurt' groep. Ze laat ons meegenieten van het wel en wee in haar klas. Deze keer lezen we hoe door de uitleg van de betekenis 'overleden' de les op een zijspoor komt en er een ander soort betrokkenheid ontstaat.
Lees verder


