Oproep! Nt2 Topper Internationale Schakelklas (isk)
Sinds 2003 wordt er tweejaarlijks een Nt2-docent van dat jaar gekozen onder auspiciën van de Beroepsvereniging van Nt2-docenten, de BVNt2.
In 2017 wordt een nieuwe traditie gestart door het voortgezet onderwijs erbij te betrekken. In een samenwerking van de BVNt2, LOWAN-vo en Bisbee Flexonderwijs wordt er gezocht naar de topper onder de isk-Nt2-docenten van Nederland.
Geef kandidaten op vóór 12 februari 2017!
Voor meer infotrmatie zie de site.
Wij hopen dat veel VO scholen in het isk-Nt2-onderwijs op zoek gaan naar die topper. Hij/zij kan een bron van inspiratie worden voor anderen. En isk-Nt2-docenten mogen ook wel eens in het zonnetje gezet worden.
Om uw kandida(a)t(en) op te geven, stuurt u een motivatie en CV van de desbetreffende docent naar: info@iskverkiezing.nl. Max. 2 pagina’s en uiterlijk 12 februari moet deze bij ons binnen zijn!
Op de website en in het document vindt u meer informatie, aandachtspunten, criteria en traject.
Op de studiedag van LOWAN-vo op 10 april a.s. zal de prijsuitreiking plaatsvinden!
Voor meer informatie zie de site.
Wil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEERSonnet-voor-El-K
Mieke de Haan is huisdichter van Les. Dit gedicht gaat over formeel of informeel taalgebruik: zeg je u of jij? Maar het gaat ook over de opstelling van stoelen en tafels in je lokaal. Staan die ook in een U-vorm? De lestip is om met je groep te praten over de beste opstelling in het lokaal en ook om het verschil tussen de aanspreekvorm je en u te bespreken.
Lees verderDe beste lessen
Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van Johanne Bree. ZIj is NT2-docent en geeft op dit moment les aan een 'taal in de buurt' groep. Ze laat ons meegenieten van het wel en wee in haar klas. Deze keer lezen we hoe door de uitleg van de betekenis 'overleden' de les op een zijspoor komt en er een ander soort betrokkenheid ontstaat.
Lees verder


