Enquête voor docenten inburgering. Deel je ervaringen en meningen!
ENQUÊTE over het huidige inburgeringsstelsel
In opdracht van DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen) voert onderzoeksbureau MWM2 een onderzoek uit onder taaldocenten naar hun ervaringen met het huidige stelsel voor inburgering voor de inburgeraars. De enquête kan vanaf 14 november tot 27 november ingevuld worden via onderstaande link.
Alle docenten die les geven aan inburgeraars worden van harte uitgenodigd om de enquête in te vullen. De enquête kan digitaal worden ingevuld op de website van MWM2. Uiteraard wordt alle informatie vertrouwelijk behandeld. Het zou fijn zijn als zo veel mogelijk leden deze enquête invullen! We zullen jullie uiteraard ook de resultaten van de enquête melden. Alvast heel erg bedankt voor de moeite namens DUO en MWM2.
Link naar de enquête.
Wil je schrijven over jouw eigen lespraktijk? Voor Tijdschrift Les zijn we altijd op zoek naar publicaties over de NT2-werkvloer. Daarom zijn we op zoek naar docenten die – als de gelegenheid zich voordoet - voor Les willen schrijven.
LEES MEERSonnet-voor-El-K
Mieke de Haan is huisdichter van Les. Dit gedicht gaat over formeel of informeel taalgebruik: zeg je u of jij? Maar het gaat ook over de opstelling van stoelen en tafels in je lokaal. Staan die ook in een U-vorm? De lestip is om met je groep te praten over de beste opstelling in het lokaal en ook om het verschil tussen de aanspreekvorm je en u te bespreken.
Lees verderDe beste lessen
Les wil graag ruimte maken voor columnisten die willen schrijven over hun ervaringen in de NT2-praktijk. Niet voor niets staat de oproep om voor Les te schrijven op LesOnline. Deze keer een column van Johanne Bree. ZIj is NT2-docent en geeft op dit moment les aan een 'taal in de buurt' groep. Ze laat ons meegenieten van het wel en wee in haar klas. Deze keer lezen we hoe door de uitleg van de betekenis 'overleden' de les op een zijspoor komt en er een ander soort betrokkenheid ontstaat.
Lees verder


